본문으로 바로가기

오랜만에 이메일을 보내는 경우에는 어떤 영어표현들을 사용할까요? 답장을 늦게 보내는 경우에는 사과를 해야할 수도 있고, 왜 늦어졌는지 이유를 설명해야할 수도 있겠죠. 이번 포스팅에서는 오랜만에 연락할 때 사용하는 비즈니스 영어 이메일 표현을 공부해보도록 하겠습니다.




정말 오랜만이네요. 

I know it's been a while.

I know it's been a long time.


지난 번 메일 이후로 정말 오랜만이네요.

It's been much too long since I wrote you.


저를 기억하실지 모르겠네요.

I don't know if you remember me.


지난 이메일 이후로 꽤 지났네요.

I know it's been a while since I last emailed.

I know it's been a while since I got in touch.



** Responsive Ad **



연락이 늦어져서 죄송합니다. 

I'm sorry I've been fallen behind on our correspondence.


회신이 지연된 것에 대해 사과 드립니다.

Please accept my apologies for the delay in my response.


메일 드리려고 했습니다.. 

I've been planning to write you for a while.


더 일찍 메일을 쓰지 못해 정말 죄송합니다.

I'm so sorry I didn't write earlier.


제 컴퓨터가 수리 중이어서 메일을 쓰지 못했습니다.

I haven't been able to write, because my computer was being repaired.


오타나 문제가 있는 경우 댓글을 통해 의견 부탁드립니다.



** Big quadrangle Ad **